3 Aralık 2009 Perşembe

Kolay yemek

Annem bu tarifi ortaokul'a giderken yaparmış. Benim layığı ile becerebilmem 28 yaşıma denk geldi.O kadar iyi bir ev hanımı olamayacağımı çok fırın ekmek yemem gerektiğini acı da olsa kavramış bulunmaktayım. Yemeğimiz oldukça çabuk yapılan yerine başka şeyler koyarak da yapabileceğiniz cins bir yemek. tavuk ile,  köfte ile sucuk, kavurma, hatta pastırma ile de deneyebilirsiniz. Ben kurban bayramı dolayısı ile ne yapacağımı pek kestiremediğim parça etler ile yaptım.


Malzemeler...


12 parça et. toplamda yarım kilo yapıyor.
4 patates,
2 biber,
3 kaşık salça,
3 bardak su,
1 havuç,
2 kaşık yağ.




Hazırlanışı...


Pilav tenceresi dediğimiz genişlikteki tencereye 2 kaşık yağ döküp, üstüne patatesleri dilimliyoruz. onun üstüne de havuçları dilimliyoruz. En üste ise et parçalarını birbirinin üstüne gelmeyecek şekilde sıralayın. Aralara biberlerden biraz atıverin. Baharat olarak ben kekik ve karabiber ilave ediyorum. Siz isterseniz kırmızı biber de ekleyebilirsiniz.




 Tuzu pişmeye yakın koyuyorum çünkü eti sertleştirir, ömrünüz ocağın başında yemeğin pişmesini bekleyerek geçer. 3 dakika kadar salçalı suyu koymadan pişiriyoruz. Daha sonra bir kapta karıştırdığınız salça ve suyu koyuyoruz. Kaynayana kadar altı açık, kaynadıktan sonra ise kısık ateşte minimum 40 dakika pişiriyoruz. Afiyet olsun.

mutfak sanattır!   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP