21 Aralık 2009 Pazartesi

Kış geldi üşüdüm, Sebze çorbası yaptım.

   Biliyorum çok ihmal ettim blogu. Ama bu aralar pek evimde duramıyorum.Bir oraya bir buraya koşup duruyorum. Dolayısı ile evde yemekte pişmiyor. Ben de eğer resimleri olmazsa, size yeni şeyler yazmayı anlamsız buluyorum.Bu akşam menüyü geniş tutacağım piştikten sonra resimlerini çekip hemen buraya aktaracağım, kendimi affettireceğim. Dün organikce üzerinden evime gelen organik besinlerden güzel bir sebze çorbası yaptım. Sanırım bu hafta tekrar bir sebze çorbası yaparak o brokolileri de bünyeme kazandıracağım. Ardından da ıspanak yaptım. Evet yapması son derece basit ama yıkaması ömür törpüsü olan bu işlem için 2 saatimi harcadım. Ispanağın her tarafından da faydalanayım bari dedim. Kökleri Exsir ile iyice yıkandı. Kendileri buzlukta bekleyecek ve yılbaşında güzel bir meze olarak soframıza gelecek. Neyse konu dağılmasın hemen sebze çorbasının malzemelerini sayıyorum.


Malzemeler...


1 kabak,
1 kırmızı biber,
1 su bardağı mercimek,
1 havuç,
1 soğan,
1 kaşık domates salçası,
6 bardak su,
1 tatlı kaşığı karabiber,
1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber,
1 tatlı kaşığı tuz,
1 çorba kaşığı tereyağ,
2 çorba kaşığı sıvı yağ,
üzeri için 3 dilim ekmek.





Hazırlanışı...
   Mercimek ayıklanır, soğan, havuç, kabak, kırmızı biber ile beraber 6 bardak su ile baharatlar eklenir. Tencerede kaynamaya bırakılır. 20 dakika kaynadığında havuçlar yumuşamış olacaktır. Bu çorbamızda patates ve un gibi kıvam arttırıcı şeyler kullanmayacağız çünkü yeterince lifli olacak. Bu arada dilimlenmiş ekmeklerimizi eğer taze iseler minik parçalarda kesip kırmızı toz biberle karıştırıp buzluğa atıyoruz bu kızartırken hemen yanmamalarını sağlayacaktır. Taze değilseler zaten kızartırken sorun yaşamayacaksınız. Çorbamız havuçlar yumuşadığında rondo için hazır demektir. Rondo kullanmıyorsanız tüm malzemeleri rendeleyin ya da küçük kesin. Eğer rondonuz yoksa çorbamız kaynadıktan sonra süzgeçten de geçirebilirsiniz. Rondom olduğu için ben tencerenin içinde onları püre haline getirdim. Ayrı bir tencere de 2 çorba kaşığı sıvı yağ ile 1 kaşık salçayı çok az, yaklaşık 5 dakika pişiriyoruz. Çorbaya katıp topak olmaması için hızlıca karıştırıyoruz. Servis edilirken 1 kaşık tereyağ da kızarttığımız baharatlı ekmeklerimizi çorba kaselerini süslemek için kullanalım. Çok bekletmeden tüketmek gerekir. Ekmekleriniz yumuşamadan çorbayı midenize indirin. Afiyet olsun!


0 yorum:

mutfak sanattır!   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP